Kawasaki GPZ 600R bola vlastne prvou komerčnou športovou motorkou, a dva roky- do príchodu Hondy CBR 600 kraľovala triede šesťstoviek. Koncepcia motora a prípravy zmesy sa nelíši od súčastných štvorvalcov strednej triedy, navyše má plne staviteľný podvozok s anti-dive(protiponorovým) systémom.
Moju som kúpil už ako naháča, na doporučenie môjho známeho mechanika, ktorý sa o ňu niekoľko rokov staral. Predchádzajúci majiteľ ju mal v obývačke na pódiu(!!)...
Bez problémov som na nej nabehal niekoľko tisíc km po viacerých krajinách Európy (AT, IT, SLO, HR, HU). Stav tachometra: úsmevných 48tisíc km. Rok výroby '86. Ale ktovie:)))
Servis:
2003 vymenená predná vidla s tlmičmi, nová predná pneu(Michelin Macadam), nová rozvodová reťaz, plexištítok.
2004 výmena oleja a olejoveho filtra, novy vzduchový filter, nová spojka(lamely+pružiny Lucas). Nová zadná pneu(Michelin Macadam), nová baterka. Vyčistené karburátory. Premerané tlaky - úplne v pohode.
leto 2004 - havária v Chorvátsku, kopec zážitkov s tým spojených. Okrem iného skrivený rám, moto rozpredaná na ND...nejake kusky stále ležia v garáži.